Nadchodzi nowy Mobilegeddon

16 marca na oficjalnym blogu Google pojawiła się zapowiedź kolejnego etapu wprowadzania zmian w wynikach wyszukiwania Google na urządzeniach mobilnych. Google zapowiedziało, że od maja tego roku to, czy witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych będzie miało znacznie większy wpływ na to, czy pojawi się ona w mobilnych wynikach wyszukiwania. Strony nie dostosowane do urządzeń mobilnych najprawdopodobniej wcale nie będą się w tych wynikach pojawiały, chyba, że posiadają bardzo wartościową dla użytkowników treść.

O ile zatem poprzednia aktualizacja mobilnych wyników wyszukiwania, która została w środowisku seowców ochrzczona mianem „Mobilegeddon” okazała się w rzeczywistości zmianą, która żadnej rewolucji w mobilnych wynikach wyszukiwania nie zrobiła; o tyle tym razem możemy rzeczywiście mieć do czynienia z Mobilegeddonem. Jest to także bardzo wyraźny sygnał wskazujący w jakim kierunku Google zamierza podążać w kwestii wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Warto zatem poważnie zająć się kwestią dostosowania swojej strony do urządzeń mobilnych, jeżeli jeszcze o to nie zadbaliśmy. To czy nasza witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych możemy przetestować tym narzędziem od Google.